Case Pastoe

Achtergrondinformatie over Pastoe

Pastoe is een exclusief meubelmerk dat zich richt op het creëren van unieke composities. Met een enorm assortiment aan componenten, kun je de meubels op ontelbare manieren combineren. Creativiteit kent daardoor geen grenzen meer. Pastoe heeft niet alleen een eigen showroom en webshop, maar werkt ook samen met gespecialiseerde meubelspeciaalzaken en wederverkopers. 

Doel/uitdaging

In 2020, toen de Coronacrisis net begon, moesten meubelspeciaalzaken tijdelijk hun deuren sluiten vanwege de lockdown. Dit had ook grote impact op Pastoe, aangezien zij grotendeels afhankelijk waren van hun dealernetwerk. Hierdoor dreigde er een groot omzetverlies aan te komen. Daarom besloten ze zich volledig te richten op het genereren van omzet via hun eigen webshop, in plaats van via de dealers. 

Aanpak

We onderzochten hoe we de gebruikelijke traffic van wederverkopers nu naar Pastoe’s eigen website/webshop konden leiden. Daarna gaven we advies over CRO (conversion rate optimisation) en het verbeteren van de online-ervaring. 

Om een effectieve Google Ads op te zetten, analyseerden we de data eerst heel zorgvuldig. Dit leidde tot een herstructurering van het account, waarbij je moet denken aan Google Shopping, Search, Display en remarketing. 

Later pakten we ook de social advertising op, zodat de push- en pull-marketingactiviteiten binnen Pastoe goed op elkaar afgestemd waren.  

Waarom koos Pastoe voor Synerflow?

Pastoe koos voor Synerflow, vanwege onze uitgebreide ervaring met premium merken die met wederverkopers werken. Ook vinden ze dat we heel goed snappen hoe e-commerce kan bijdragen aan het versterken van bestaande verkoopkanalen zonder conflicten met wederverkopers te veroorzaken.  

Resultaat

Tijdens de lockdown heeft Synerflow ons letterlijk gered door vol in te zetten op onze webshop. De omzet van de webshop is met 800% gegroeid t.o.v. het jaar ervoor. Toen er weer op basis van reservering de showroom weer mochten bezoeken in 2020 had Synerflow d.m.v. campagnes de afspraken naar de showroom met ruim 300% verhoogd. Momenteel zijn we samen met Synerflow aan het bekijken hoe we met Pastoe internationaal terrein kunnen veroveren.” 

Aldus Rudy Stroink, de directeur van Pastoe.