Case Vitakraft

Achtergrondinformatie over Vitakraft 

Vitakraft staat bekend als een betrouwbaar merk en producent van hoogwaardige huisdierenproducten. Van smakelijke snacks en voedzame maaltijden tot interactief speelgoed en verzorgingsproducten: ze bieden het allemaal. Ook werken ze nauw samen met wederverkopers zoals supermarkten, tuincentra en dierenspeciaalzaken. 

Doel/uitdaging

Vitakraft had als doel om de naamsbekendheid en marktaandeel binnen verschillende productcategorieën verder te vergroten. Om dit te bereiken, wilden ze hun online kanalen strategisch uitbreiden. Omdat Vitakraft voortdurend innoveert, zochten ze een proactieve samenwerkingspartner om hen te ondersteunen bij marketingcampagnes voor nieuwe productintroducties.

Waarom koos Vitakraft voor Synerflow?

In het begin waren we met meerdere online-marketingbureaus in gesprek. Synerflow was het enige bureau die ervaring had met merken die met wederverkopers werken. Zij begrepen precies waar onze uitdagingen liggen als merk zijnde die met wederverkopers werkt gezien wij niet rechtstreeks aan de eindconsument verkopen hebben we hele andere conversies en customer journeys in vergelijking met merken die wel rechtstreeks aan de eindconsument verkopen

Resultaat

Samen met het Vitakraft-marketingteam implementeerden we het OGSM-model. Dit zorgde ervoor dat Vitakraft een heldere koers voor ogen kreeg voor de komende 5 jaar. De juiste KPI’s, strategieën en actieplannen gaven ze daarbij de adequate handvatten. Uiteindelijk implementeerde Vitakraft het OGSM-model in alle lagen van de organisatie. Dit droeg wezenlijk bij aan de focus en efficiëntie binnen Vitakraft. 

Ook optimaliseerden we hun Google Ads, verzorgden we de social media management en advertising, creëerden we SEO-content en gaven we ze strategisch advies. Dit resulteerde in aanzienlijk meer zichtbaarheid, interactie en rendement op hun online kanalen. En hier zullen we ons altijd voor blijven inzetten, zowel nu als in de toekomst.