IT

Specialist in de B2B IT marketing

Wij kraken de code

Hoe zou het zijn als je:

  • voldoet aan elke behoefte van alle verschillende stakeholders?
  • je makkelijker onderscheidt van je B2B-concurrenten in de complexe IT-markt?
  • dankzij speciale IT marketing technieken betere klanten binnenhaalt?

Als je in de IT marketing werkt, bevind je je in een jungle van complexiteit en concurrentie. Je hebt te maken met talloze stakeholders, allemaal met hun eigen wensen en verlangens. Het is dus best een flinke klus om aan al die behoeften te voldoen. Bovendien is IT een typische sector waarbij het beslissingstraject vaak minimaal een jaar duurt. 

Jezelf onderscheiden van concurrenten in deze markt is om die redenen een behoorlijke uitdaging. Laat staan dit op een overzichtelijke en efficiënte manier voor elkaar te krijgen.

Met onze IT marketing diensten helpen wij je om al deze uitdagingen het hoofd te bieden. 

IT marketing: DMU’s ontrafeld

Als specialisten in B2B-bedrijven met lange salestrajecten en complexe DMU’s, begrijpen en kennen we de uitdagingen van de IT-branche. Daarom is dit wat wij voor je kunnen betekenen:

  • We helpen je om op een slimme manier in te spelen op de verschillende behoeften van alle stakeholders.
  • We regelen dat elke belanghebbende jouw IT-oplossingen boven die van je concurrenten verkiest.
  • Wij zorgen ervoor dat prospects niet alleen naar de features en USP’s kijken, maar ook een emotionele band krijgen met je merk.

Hoe onze oplossing werkt

Navigeer door het doolhof van de DMU
Elke stakeholder binnen de DMU heeft andere behoeften. Het managementteam richt zich op efficiëntie en kostenbesparing, terwijl eindgebruikers vooral gebruiksgemak belangrijk vinden. En voor de IT-afdeling staat connectiviteit en beveiliging centraal.

Daarom helpen we je om je IT marketing af te stemmen op deze diverse behoeften, zodat je elk individu kunt overtuigen. Zo zorg je ervoor dat iedere stakeholder zich begrepen voelt en jouw IT-oplossingen verkiest boven die van concurrenten. 

Emotionele banden in een digitale wereld

Het duurt vaak lang voordat een prospect eindelijk overgaat tot aankoop. Dit komt omdat een IT-aankoop vaak risico’s met zich meebrengt: of je bespaart er heel veel geld mee, of het veroorzaakt grote verliezen.

Bedrijven willen daarom absoluut zeker zijn dat ze geen geld verspillen. Dus nemen ze uitgebreid de tijd om business cases te maken en verschillende opties te overwegen.

Door onze IT marketingstrategieën staren prospects niet alleen naar de bits en bytes, maar krijgen ze ook een positief gevoel bij je merk. 

Word als een Trojaans paard

Wij zijn er voor je gedurende het hele verkooptraject. We zorgen ervoor dat je IT-merk altijd in het achterhoofd blijft van de DMU: van het MT tot aan de eindgebruikers. Op deze manier vergroot je je kansen om de voorkeur te krijgen en uiteindelijk de deal te sluiten.

IT marketing voor NorthC Datacenters 

In een wereld waarin datacenters als paddenstoelen uit de grond schieten, had NorthC Datacenters een ambitieus doel voor ogen: het binnenhalen van een specifieke klant. Maar: als dit lukte, dan was deze klant ook meteen hun grootste klant ooit.

Om dit te bereiken ontwierpen we een gedurfde en gerichte ABM-campagne die:

  • de concurrentie te slim af was;
  • de juiste snaar wist te raken bij deze klant.

En het werkte: binnen een relatief korte periode na de lancering wist NorthC hun ideale klant binnen te halen.

Deze succesvolle samenwerking heeft niet alleen geleid tot groei in hun omzet, maar ook tot versterking van het merkimago van NorthC als betrouwbare partner in de datacenter-industrie.

Zorg voor betere IT marketing 

Samen zorgen we ervoor dat elke stakeholder zich begrepen voelt en jouw merk als het enige logische antwoord ziet.