ABM strategie voor grotere klanten, deals en winst

Tel niet het aantal mensen dat je bereikt, maar bereik de mensen die tellen

Vergeet massa-aanpak; richt je marketingpijlen op klanten die écht tellen. Account Based Marketing (ABM) gaat verder dan traditionele marketing. Het is een marketingstrategie die bewezen converteert en je organisatie transformeert. 

Account Based Marketing kan zorgen voor:

  • 32% omzetgroei per jaar.
  • 38% hogere winstratio bij offertes.
  • 80% verbetering van klantrelaties.
  • 36% meer retentie-aankopen.
  • 79% van alle verkoopkansen.
  • 84% verbetering van je bedrijfsreputatie.
  • 50% minder onproductieve klantenwerving door het salesteam. 

ABM strategie: Succes door selectie

Met ABM selecteer je vooraf je ideale klanten. Vervolgens haal je ze binnen met persoonlijke berichten en gerichte campagnes.

Niet 

Je haalt willekeurige leads binnen en hoopt dat deze uiteindelijk klant worden. 

Wel 

Je selecteert vooraf specifieke accounts die je graag wilt converteren. En je krijgt dat voor elkaar door vanaf het begin af aan een diepere relatie met deze potentiële klanten op te bouwen.

Dus kies je voor een ABM marketingstrategie? Dan kies je bewust voor kwaliteit en winst. 

  • “Don’t count the people you reach; reach the people that count”

    David Ogilvy

Versnel je groei met Account Based Marketing

 

Sluit winstgevende megadeals met topklanten.

Realiseer meer mogelijkheden voor cross- en upselling. 

Bouw diepgaande relaties op met je belangrijkste klanten. 

Werk samen met je sales-collega’s aan topresultaten. 

Voer je strategie uit onder de radar, zodat concurrenten op afstand blijven. 

Is ABM marketing geschikt voor jouw organisatie?

De ABM strategie is ideaal als je:

  • grote B2B-klanten met lange salestrajecten wilt binnenhalen.
  • te maken hebt met complexe DMU’s.
  • diepere relaties met verschillende stakeholders binnen de target accounts wilt opbouwen.
  • streeft naar een betere samenwerking tussen sales en marketing. 
  • de Customer Lifetime Value (CLV) van bestaande relaties wilt verhogen.

Teamwork maakt het verschil in ABM marketing 

Het succes van de ABM strategie is afhankelijk van 2 voorwaarden:

  1. De buy-in van het managementteam.
  2. Een nauwe samenwerking met sales.

Deze samenwerkingen vergroten de kans op succes aanzienlijk!

Ervaar zelf de impact van de ABM strategie 

Verkies je kwaliteit boven kwantiteit? Dan is Account Based Marketing de perfecte strategie voor jou. Wil je meer weten over hoe ABM marketing je bedrijf kan transformeren? Neem dan vrijblijvend contact met ons op!

Wat is ABM marketing?

ABM staat voor Account Based Marketing. Dit is een strategische aanpak in de marketingwereld, waarbij marketing en sales teams zich focussen op specifieke prospects en klanten. 

Wat is Account Based Marketing?

Account Based Marketing (ABM) richt zich op individuele klantaccounts of klantsegmenten door marketing- en verkoopactiviteiten voor hen te personaliseren. Een ABM-aanpak begint met het identificeren van belangrijke accounts; het begrijpen van hun specifieke behoeften en uitdagingen; en het ontwikkelen van specifiek op hen afgestemde strategieën. Deze strategieën zorgen voor meer gerichte en relevante communicatie. Wat vervolgens leidt tot verhoogde betrokkenheid en een grotere kans op conversie.