Waarom ex-medewerkers de grootste ambassadeurs van je bedrijf zouden moeten zijn
Wanneer wij als marketeers denken aan ‘ambassadeurs’, denken we veelal aan…
Wanneer wij als marketeers denken aan ‘ambassadeurs’, denken we veelal aan…
Ben je elk jaar minstens een paar weken bezig met het opstellen van je marketingplan? Dan ben je niet de enige. Veel marketingmanagers stoppen er een hoop tijd in en dan nog eens minstens zoveel tijd in het bespreken ervan met hun team en de directie. Vaak is er zoveel tijd nodig, omdat het te ingewikkeld wordt gemaakt. Gelukkig kan het anders én beter en maak je van je trekpaard een hogesnelheidstrein…
Grote kans dat je de afgelopen maanden kennis hebt mogen maken met de negatieve effecten van de coronacrisis op de marketingafdeling. Gelukkig ben je niet alleen. Iets wat we vaak terugzien tijdens een crisisperiode (met of zonder virus) is dat er opeens veel meer korte termijn wordt gehandeld. Bedrijven gaan plots snijden in de kosten, waarvan de marketingkosten een absolute favoriet kan zijn. Waarom?
In veel B2B-organisaties dient ‘marketing’ vooral het soepel functioneren van sales. Nu marketing zo’n bepalende rol heeft gekregen bij de reis die klanten door de funnel afleggen, wordt het hoog tijd voor een herwaardereing van marketing door traditioneel ingestoken bedrijven. Er is veel voor te zeggen beter samen te werken en van die rol als loopjongen voor de commerciëlen af te komen. Want tenslotte wil je hetzelfde…
Veel bedrijven worden momenteel geraakt door de coronacrisis. Wat opvalt is dat het vooral niet-familiebedrijven betreft die er vaak op los snijden om het schip drijvende te houden. Vanzelfsprekend is financiële gezondheid van levensbelang voor elk bedrijf, maar in tijden van crisis zien we een duidelijk verschil in aanpak tussen familiebedrijven en niet-familiebedrijven. Familiebedrijven lijken met hun aanpak vaak aan het langste eind te trekken in uitdagende tijden…
Waarschijnlijk ga ik veel wind vangen met dit artikel, maar ik geloof oprecht dat het goed is om het probleem te benoemen. Niet omdat ik graag mijn mening naar voren breng, maar om de discussie op gang te krijgen over iets dat vaak misgaat. Laten we onze visies delen. Wanneer we maar enigszins tot de kern van het probleem kunnen komen, is het ….
Elementen die een vernietigende impact hebben op het verloop van digitale transformaties worden zelden aangekaart, totdat het te laat is. De ultieme valkuilen. De komende tijd zal ik in een serie blogs het licht schijnen op deze elementen. Met als doel om jouw missie als manager een grotere kans van slagen te geven wanneer je bezig bent met een digitale transformatie. In dit eerste deel van de serie gaat het over een heel bijzonder soort valkuil: ….