Datadriven onderzoek & diagnose: het fundament van je marketing

Bouw je marketing op harde feiten. Succes is dan een logisch gevolg.

Als marketeer wil je natuurlijk dat je campagnes en marketingstrategieën succesvol uitpakken. Maar in een wereld waar snelle actie en directe resultaten de boventoon voeren, is dat soms een flinke uitdaging. Hoe weet je dan 100% zeker dat je steeds de juiste stappen zet?

Dankzij één simpele waarheid: Meten = Weten. 

Datadriven marketing leidt daarom onvermijdelijk naar duurzaam succes. 

Door onze grondige aanpak:

  • weet je 100% zeker dat je de juiste doelgroep aanspreekt; 
  • haal je alles uit je marketingbudget wat mogelijk is;
  • verhoog je je ROI tot minstens 30%;
  • verbeter je je conversieratio met zeker 50%;
  • scoor je beter dan je concurrenten;

ontdek je altijd nieuwe, waardevolle informatie.

Voordelen van datadriven marktanalyse & doelgroep onderzoek

    • Verhoogt de ROI

      Onze analyses, onder andere gebaseerd op doelgroep onderzoek en marktanalyse, laten zien waar je je marketingbudget het beste besteedt. Budgetten worden efficiënter verspreid en campagnes 

    • Elimineert gokwerk

      Je voorkomt mislukte campagnes en strategieën, doordat je kunt vertrouwen op de juiste feitelijke gegevens uit de doelgroep analyse en onderzoeksstrategie.

    • Optimaliseert je marketingbudget

      Je bespaart geld door te investeren in wat écht werkt, dankzij de datadriven beslissingen. Zo besteed je alleen je budget aan succesvolle campagnes.

    • Zorgt voor een snellere groei van je organisatie

      Door gerichter en slimmer te adverteren op basis van data, trek je sneller nieuwe klanten aan en versterk je de band met je huidige klanten. Je datadriven marketingactiviteiten dragen directer bij aan de verhoging van je omzet en een betere branding.

    • Concurrentievoordeel

      De analyses, ondersteund door uitgebreide doelgroep onderzoeken en marktanalyses, onthullen ook de strategieën en tactieken van je concurrenten. Daardoor kun je slimmer handelen en kansen pakken voordat concurrenten dat doen.

    Geef je campagnes een datadriven boost: onze werkwijze

    We bouwen samen mét onze klanten. Daarom werken we nauw met je samen om ervoor te zorgen dat we de juiste informatie verzamelen en analyseren. Bij ons geen ‘quick fixes’, maar duurzame, datadriven strategieën gebaseerd op grondig vooronderzoek en doelgroep analyse. 

    Stappenplan van het onderzoek: begrijpen, praten, analyseren plannen

    Onze aanpak verloopt meestal in deze volgorde:

    • Interne interviews: de stem van je organisatie

      We gaan in gesprek met de interne stakeholders om te begrijpen waar ze tegenaan lopen. We willen natuurlijk wel een strategieplan maken dat goed bij je organisatie past.

    • Externe interviews: de verborgen verhalen

      We praten met 3 partijen buiten de organisatie:

      a. Huidige klanten – Waarom kozen ze voor je organisatie en hoe tevreden zijn ze?

      1. Ex-klanten – Wat is de reden dat ze niet meer met je organisatie willen samenwerken?
      2. Net-niet-klanten – Mensen die tijdens het offertetraject tóch voor een andere partij kozen. Wat trok ze over de concurrentie-streep?
    • Deskresearch: een duik in de digitale wereld

      In deze fase onderzoeken we marktdata en trends die relevant zijn voor jou en je organisatie.

    • Verslag: van data naar inzicht

      Nu hebben we een goed overzicht van alles wat er speelt. We maken hiervan een verslag, waarbij we alle interviewgegevens anoniem verwerken. Ook doen we een SWOT-analyse die we gebruiken als input voor de nieuwe strategieën.

    We begrijpen dat elke fase van marketing unieke uitdagingen met zich meebrengt. Dus of je nu een marketingstrategie wilt ontwikkelen óf je sociale media prestaties wilt verbeteren: we passen de omvang en inhoud van ons onderzoek aan op basis van jouw plannen. Zo beschik je altijd over de juiste inzichten.

    Wat is datadriven marketing?

    Datadriven marketing is een methode waarbij bedrijven klantdata en marktanalyses gebruiken om hun marketingactiviteiten te verbeteren. Door inzicht te verkrijgen in de wensen en het gedrag van klanten, kan je je campagnes beter afstemmen op de doelgroep. Dit leidt tot efficiëntere advertentie-uitgaven, verbeterde klantrelaties en een hogere ROI. Datadriven marketing helpt jou als marketeer dus om betere beslissingen te nemen.