Contentstrategie: de krachtige basis van al je communicatie

Van grondige Analyse tot online Zichtbaar succes.

Worstel je met de online zichtbaarheid van je organisatie?

We helpen je met een slimme contentstrategie die zorgt voor:

  • een significante verbetering in je organisch bereik;
  • een duurzame en robuuste opbouw van je merkidentiteit;
  • angdurige successen;
    een kosteneffectieve SEO-aanpak.

De content marketing strategie die blijft presteren

Samen zorgen we voor een goed doordachte contentstrategie. Je zult de voordelen van je nieuwe strategie snel merken. En dat niet alleen direct na de implementatie, maar ook op de lange termijn. Daarom is investeren in je content marketing strategie zeker een verstandige beslissing.

Maar welke concrete voordelen mag je verwachten? Wat dacht je van deze:

  • Voorkomt ad hoc contentcreatie
    Vanaf nu publiceer je regelmatig content op social media. Ook houd je de website altijd up-to-date.
  • Brengt structuur in je planning
    Je anticipeert op onverwachte verzoeken van het management zonder dat dit extra druk geeft op je marketingteam.
  • Zorgt voor eenduidige communicatie
    Creëer eenvoudig allerlei communicatie-uitingen die goed op elkaar aansluiten. Zo bouw je een sterk merk op en voorkom je verwarring bij klanten.
  • Houdt je advertentiekosten in toom
    SEO is een vast onderdeel van je contentstrategie. Hierdoor bespaar je op advertentiekosten én krijg je een helder inzicht in je ROI.
  • Geeft een duidelijk contentdoel
    Je zorgt ervoor dat elk stuk content bijdraagt aan de algemene doelstellingen. Bovendien weet je nu alles krachtig te rapporteren aan het management.
  • Verbetert de meetbaarheid van je content
    Dankzij deze sterke contentstrategie weet je wat je content écht oplevert. Met duidelijke KPI’s en inzicht in de resultaten, kun je de contentwaarde eenvoudig aantonen.

Versterk je lange B2B- en B2B2C-klanttrajecten met slimme content

Ben je marketeer van een B2B-bedrijf dat moet omgaan met complexe DMU’s? Of werk je met veel resellers als B2B2C?

Hoe dan ook sta je in beide gevallen voor een uitdaging: het effectief beheren van lange, complexe klanttrajecten. Dit vraagt om een professionele contentstrategie die daar rekening mee houdt. 

Wij zorgen voor content die nauwkeurig is afgestemd op elke fase van het aankoopproces. Zo blijf je continu in contact met álle lagen binnen de DMU’s en resellers. Dit vormt de basis voor sterke, duurzame relaties en verzekert meer succes op lange termijn. Bovendien wordt dit hele proces strak gemanaged in een geavanceerd systeem.

Content marketing Amsterdam: de holistische aanpak van SynerFlow 

Om de beste contentstrategie voor je merk te ontwikkelen, combineren we bewezen succesvolle methodes tot 1 holistische, doeltreffende aanpak. 

Stap 1: OGSM als betrouwbaar fundament

We ontwikkelen een content marketing strategie met de OGSM als basis. Die toont de juiste richting voor al onze plannen en acties. Zo zorgen we voor een stevig fundament waar we de contentstrategie op voortbouwen. 

Stap 2: De kern van je merk

We kijken naar wat je merk zo bijzonder maakt. Vervolgens leren we je doelgroep kennen en creëren we relevante content die aansluit bij hun merkervaringen. 

Stap 3: Content van topkwaliteit

We beoordelen de contentkwaliteit met het 3S-model om het aantrekkelijk (‘snackable’), deelbaar (‘shareable’) en makkelijk vindbaar (‘searchable’) te maken. Zo zorgen we ervoor dat je content niet alleen goed scoort, maar ook écht bijdraagt aan de bedrijfsdoelen.

Stap 4: Communicatie zonder grenzen

De nieuwe content verspreiden we zo strategisch mogelijk: met een mix van populaire kanalen en crossmedia-tactieken, brengen we je verhaal overal waar het ertoe doet. Zo bereikt het de juiste klanten op het juiste moment. 

Stap 5: Impact meten en verhalen verbeteren

We meten de impact van de content en voeren optimalisaties door waar nodig. Zo kunnen we je verhaal steeds effectiever vertellen. Op deze manier bouw je ook een actieve online community rond je merk op.

Haal alles eruit wat erin zit!

Wat is een contentstrategie?

Een contentstrategie gaat over het slim inzetten van content om je doelgroep te bereiken en aan je merk te binden. Het is niet zomaar wat leuke teksten en afbeeldingen online gooien, maar het is juist een doordachte (SEO-)aanpak die je bedrijf helpt groeien. De content marketing strategie is de basis van alle communicatie-uitingen: van websites tot social media en van video’s tot e-mailmarketing.