Pastoe

 

Kenmerken Tags: Zowel B2B als B2C merk, een merk dat met wederverkopers werkt, E-commerce

Diensten: E-commerce, Leadgeneratie, Social Media advertising, Google Ads  

Achtergrondinformatie over Pastoe 

Pastoe is een premium meubelmerk met de nadruk op vrije composities die met een breed scala aan componenten, op oneindig veel manieren gecombineerd kunnen worden. Zij hebben zowel een eigen showroom en webshop daarnaast werken zij met meubelspeciaalzaken met wederverkopers. 

 

Wat was het doel of uitdaging?

Toen de Coronacrisis net begon in 2020 werden de meubelspeciaalzaken tijdelijk gesloten vanwege de lockdowns. Gezien Pastoe voor een overgroot gedeelte afhankelijk was van haar dealernetwerk dreigde er een groot omzetverlies te komen. Het doel was dan ook om de omzet die normaal via de dealers worden gegenereerd op te vangen via de eigen webshop van Pastoe. 

 

Aanpak

We hebben eerst geanalyseerd hoe we op een pragmatisch manier de traffic die normaal naar de wederverkopers gaan naar de website/webshop te laten leiden. Vervolgens hebben we advies gegeven betreft CRO (conversion rate optimisation) en hoe de online-ervaring verbetert kon worden. Bij het inrichten van de Google Ads hadden we de data van tevoren geanalyseerd wat ertoe heeft geleid tot herstructurering van het Google Ads account denk hierbij aan Google Shopping, Search, Diplay en remarketing. Op een later moment hebben we ook de social advertising opgepakt zodat de push en pull marketingactiviteiten binnen Pastoe in perfecte harmomie is.

 

Waarom heeft Pastoe voor Synerflow gekozen?

Pastoe heeft voor Synerflow gekozen vanwege de uitgebreide ervaring met premium merken die met wederverkopers werken. Daarnaast begrijpt Synerflow begrijpt Synerflow ook goed hoe E-commerce de bestaande sales kanalen kan versterken zonder kanaalconflict met de wederverkopers. 

 

Wat was het resultaat?

Tijdens de lockdown heeft Synerflow ons letterlijk gered door vol in te zetten op onze webshop. De omzet van de webshop is met 800% gegroeid t.o.v. het jaar ervoor. Toen er weer op basis van reservering de showroom weer mochten bezoeken in 2020 had Synerflow d.m.v. campagnes de afspraken naar de showroom met ruim 300% verhoogd. Momenteel zijn we samen met Synerflow aan het bekijken hoe we met Pastoe internationaal terrein kunnen veroveren. 

 

Testimonial van Pastoe.

We zien een duidelijke toename van afspraken in de showroom en de omzet op onze webshop. Door jullie persoonlijke en gedisciplineerde benadering, dwing je ons om actief te blijven. In het verleden lieten we het nog wel eens versloffen.

-Rudy Stroink – Directeur Pastoe

 

AdvertisingStrategie