SEO website content

Website content optimalisatie – SEO & AI proof!

Houd rekening met nu én de toekomst 

AI neemt onze huidige wereld mee naar een nieuw, dynamisch tijdperk. Daarom heb je vanaf nu online content nodig die méér doet dan alleen bovenaan staan in Google. 

Met content optimalisatie zorgen we -uiteraard- voor een hoge website ranking in de welbekende zoekmachines. Maar dat is niet alles: ook maken we je webcontent geschikt voor geavanceerde en opkomende technologieën zoals:

  • Alexa
  • ChatGPT 
  • Bard
  • Google Home
  • Siri
  • Gemini

Zo is jouw website SEO, toekomst én AI proof. 

Ga mee naar de toekomst van online content 

We bieden je online content die nét dat beetje extra geeft. Onze moderne aanpak brengt je de volgende voordelen:

  • Je online content is nuttig, boeiend én SEO-geoptimaliseerd. Zo trek je de juiste bezoekers naar je website en houd je hun aandacht langer vast.
  • We verbeteren niet alleen je SEO-score, maar we zorgen ook voor de beste online ervaring voor je klanten.
  • We spelen bovendien in op de customer journey. Daardoor sluit je online content altijd aan bij de behoeften van je doelgroep op elk touchpoint.
  • Naast het verfijnen van je content kijken we ook naar de websitestructuur. Dit is extra belangrijk voor je zichtbaarheid bij publieke AI-platforms (zoals ChatGPT & Gemini) en spraakgestuurde zoekopdrachten.

We kijken dus veel verder dan de gebruikelijke content optimalisatie.

Content optimalisatie die inspeelt op customer journeys

Door middel van geoptimaliseerde website content, bouwen we aan een sterke merkbeleving bij elke stap van de klantreis. Onze specialisatie ligt hierbij in de B2B en B2B2C.  

B2B contentanalyse en  -optimalisatie

Voor langdurige B2B-trajecten ontwikkelen we geoptimaliseerde websitecontent die de verschillende touchpoints effectief met elkaar verbindt. Elke touchpoint van de klantreis bevat overtuigende en relevante content voor de verschillende DMU-leden. Dit doen we om je bedrijf een flinke voorsprong te geven ten opzichte van concurrenten. 

Strategische webcontent voor B2B2C

In B2B2C-trajecten ligt onze focus specifiek op het genereren van vraag bij resellers. Eerst doen we een grondige contentanalyse van je huidige website. Na de optimalisatie hiervan staat er krachtige webcontent die strategisch inspeelt op de verschillende touchpoints. Zo onderscheiden we je merk van concurrenten. Bovendien zorgen we ervoor dat jij de voorkeur krijgt bij retailers of showrooms.

FAQ – Veelgestelde vragen over content optimalisatie

Wat is content optimalisatie?

Bij content optimalisatie van je website stem je je content af op het (zoek)gedrag van je doelgroep. Je kunt dan het beste SEO teksten laten schrijven die onder andere rekening houden met:

  1. de SEO-eisen van zoekmachines
  2. AI-platformen
  3. Voice search
  4. E-A-T
  5. een optimale leesbaarheid 

Daarnaast creëer je de juiste content die aansluit op de customer journeys en optimaliseer je ook technische aspecten zoals de websitestructuur. Content optimalisatie van je website is een belangrijk onderdeel van digitale marketingstrategieën.